Sunday, April 24, 2011

Pengantin termahal


Foto
GAMBAR atas, Pengantin termahal Seemanto dan Sushanta Roy bernilai RM386 juta pada tahun 2004. Gambar bawah, Pasangan Sheikh Mohammed Rashid dan Sheika Hind bernilai RM300 juta pada 1981.

Foto
GAMBAR kiri, Hartawan Russia, Andrei dan isterinya. Gambar kanan, Putera Charles dan bekas isterinya, mendiang Puteri Diana.

Foto
Putera William dan Kate Middleton.


Hadiah siling emas, 10,000 tetamu termasuk pengemis pelengkap majlis kahwin RM386 juta

TANYALAH siapa saja mengenai impian perkahwinan, pasti jawapan yang diberi hampir sama. Semua impikan perkahwinan serba sempurna, mewah dan meriah. Tidak kurang yang mahu menobatkan majlis perkahwinan masing-masing sebagai 'Wedding of the Year.'

Malah, demam perkahwinan ‘Wedding of The Year’ itu kian terasa berikutan semakin hampirnya detik perkahwinan kerabat diraja Britain yang tidak kurang popularnya - Putera William dengan pasangannya, Kate Middleton, Jumaat depan.

Ketika pasangan diraja itu dilaporkan lebih mengamalkan sikap berjimat, tetapi sudah ada laporan menyatakan anggaran kos keseluruhan perkahwinan itu hampir RM160 juta biarpun jumlah sebenarnya tidak dapat dipastikan.

Namun, timbul pertanyaan, perkahwinan siapakah yang selayaknya dinobatkan paling hebat atau mahal di dunia setakat ini? Sempena ‘mood’ perkahwinan diraja yang diikuti rapat ramai, apa kata kita selami kehebatan perkahwinan yang dinobatkan majlis perkahwinan paling mahal di dunia, setakat ini.

Pasti ramai yang terkejut kerana status hebat itu dimiliki bukan seorang kerabat diraja dan bukannya rakyat negara maju sebaliknya dari dunia ketiga.

Baca selebihnya di Berita Harian 24/04/2011

No comments:

Anda Juga Mungkin Meminati

Related Posts with Thumbnails