Tuesday, February 1, 2011

Krisis Mesir

DUA anggota tentera mengawal Muzium Mesir di Kaherah semalam. 

KAHERAH - Tentera menahan 50 lelaki yang cuba memecah masuk ke dalam Muzium Kebangsaan Mesir dalam cubaan terbaru mencuri khazanah arkeologi milik negara, kata pihak tentera semalam.

Penembak-penembak tepat berkawal di bumbung bangunan itu manakala berpuluh-puluh askar meronda halaman muzium berkenaan ketika tercetusnya kebimbangan huru-hara yang melanda Kaherah akan menyebabkan kemusnahan khazanah berharga Mesir.

PENUNJUK perasaan yang mendakwa cedera ketika bertempur dengan polis beberapa hari lalu melakukan solat jemaah di  Dataran Tahrir, Kaherah, kelmarin.

PENUNJUK perasaan yang mendakwa cedera ketika bertempur dengan polis beberapa hari lalu melakukan solat jemaah di Dataran Tahrir, Kaherah, kelmarin.

BANDAR GAZA: Penduduk Gaza memerhati dengan rapi perkembangan di negara jiran Mesir mengharapkan perubahan kerajaan akan membawa kepada dasar kawalan sempadan yang lebih longgar, manakala Israel pula berkempen untuk mempengaruhi negara kuasa besar agar terus menyokong Presiden Hosni Mubarak.


  Gamal Mubarak  

LONDON: Anggota keluarga Presiden Mesir, Hosni Mubarak dilaporkan sudah keluar dari Mesir menuju ke kediaman keluarga itu di London, lapor akhbar The Sun, semalam. 

Anak lelaki presiden itu, , 47, dikatakan bertolak dengan pesawat peribadi bersama keluarganya dan 97 beg besar.

Berita Harian



Penentang Presiden Mesir juga gesa mogok

KAHERAH: Satu pakatan pembangkang menggesa sejuta penduduk Mesir meningkatkan tekanan terhadap Presiden Hosni Mubarak melepaskan kuasa selewat-lewatnya Jumaat depan dengan keluar beramai-ramai memprotes di tengah ibu kota Kaherah mulai semalam.

Foto
Penunjuk perasaan mula berhimpun di Dataran Tahrir

Foto
Penunjuk Perasaan tidur dan berehat di Dataran Tahrir



















































































































Didokan semoga keadaan menjadi baik dan semua pelajar kita di Mesir di dalam perlindungan Allah SWT


No comments:

Anda Juga Mungkin Meminati

Related Posts with Thumbnails